一昨年の「リカー・ストア」の出店以来、メンズウェアで注目を集めている J. Crew。しかし昨年のレディスの商品の変化にも正直とても驚いていた。カラフルなプレッピースタイルから一転して、随分と上品なセレクションになったのだ。ミシェル・オバマさんに着てもらって人気が出た影響だろうか、と単純に思っていたのだがそれだけではなかった。
下記に転記した “ J. Crewがハイファッション専門のオンラインストアー「Net-a-Porter」に参入する”という記事を読んで、彼らのMDが現在大きな転換期にある事が分かった。そう、J. Crew はこれから、ひとつハイレベルのファッションに向かっている。ブリッジ・クラスにとどまるか、ハイファッション・クラスを狙っているのかは定かでない。無難に考えればいきなり後者は難しいだろうから、とりあえずブリッジを目標にブランド戦略を練るかもしれない。でもこちらのオンラインストアーに並ぶブランドたちを見れば、J. Crew がいつかハイファッションを手がける為の準備をしている事は明らかだ。
もうひとつ気になるのは、既存のJクルーファンへこれまでの価格帯のMDを作るのかどうか。同じく同社の手がける「made well」が彼らのカジュアルラインとなっていくのか、それともJ. Crew ブランドで既存の価格帯のMDも残していくのか。今後の彼らのMD戦略を見るのが楽しみだ。
J. Crew Joins Net-a-Porter Party in May
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Net-a-Porter
On the heels of launching a new bridal boutique, and adding designer Alice Temperley's delish fashions, Net-a-Porter, the gold standard of designer e-comm sites lures J. Crew to hop aboard, bringing the retailer to global distribution.
J. Crew has announced that the company will join forces with the site come mid-May. Though the prepster chic mogul is online, J. Crew wares are only available for sale in North America and Japan. Its addition to Net-a-Porter will mark its entree into the rest of the world, taking advantage of Net-a-Porter distribution to 170 countries, which is pretty much everywhere.
Select women's merchandise will be available, and J. Crew will create exclusive colorways and styles to Net-a-Porter as part of the relationship. We're gussing oh über stylish one, creative director Jenna Lyons, had a hand in this brilliant, label-boosting move.
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